«Μάχη γιγάντων», με την αρχή ανταγωνισμού της Γερμανίας -μια απ’ τις ισχυρότερες αρχές της Ευρώπης- σε πορεία σύγκρουσης με το Facebook, τη μεγαλύτερη εταιρεία social media.
Η ομοσπονδιακή υπηρεσία αντιμετώπισης καρτέλ της Γερμανίας επιτέθηκε στον τρόπο με τον οποίο ο κολοσσός κοινωνικής δικτύωσης συγκεντρώνει πληροφορίες απ’ τα προσωπικά δεδομένα δύο δισεκατομμυρίων χρηστών, αποσκοπώντας στην αύξηση των διαφημιστικών του εσόδων μέσω στοχευμένης διαφήμισης.
Παρουσιάζοντας τα αρχικά ευρήματα απ’ την έρευνα 20 μηνών, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία αντιμετώπισης καρτέλ ανακοίνωσε ότι το Facebook έχει δεσπόζουσα θέση μεταξύ των κοινωνικών δικτύων - έναν χαρακτηρισμό που το ίδιο το Facebook απέρριψε ως «ανακριβή».
Η Αρχή εμφανίστηκε αντίθετη στην απαίτηση του κολοσσού κοινωνικής δικτύωσης να εξασφαλίζει πρόσβαση σε στοιχεία τρίτων όταν ανοίγει ένας λογαριασμός -περιλαμβανομένων και στοιχείων από τα WhatsApp και Instagram-, καθώς και τον εντοπισμό των ιστοσελίδων στις οποίες μπαίνουν οι χρήστες.
«Πάνω απ’ όλα, θεωρούμε τη συλλογή στοιχείων εκτός του κοινωνικού δικτύου του Facebook και την ενσωμάτωσή τους στον λογαριασμό του Facebook προβληματική» δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής Αντρέας Μουντ σε ανακοίνωσή του.
Αυτό συμβαίνει ακόμα και όταν ένας χρήστης του Facebook κλικάρει σε μία σελίδα, η οποία διαθέτει την επιλογή Like στο Facebook - ακόμα και όταν o χρήστης δεν κάνει Like, πρόσθεσε.
Σε απάντησή της, η εταιρεία υποστήριξε ότι η έκθεση «σκιαγραφεί μια ανακριβή εικόνα του Facebook», προσθέτοντας, ωστόσο, ότι θα συνεργαστεί με τις γερμανικές αρχές.
Τα ευρήματα είναι προκαταρκτικά και η αρμόδια αρχή, που είπε ότι εργάζεται στενά με τις υπηρεσίες για την προστασία των δεδομένων των καταναλωτών, αναμένει να δημοσιοποιήσει την τελική της απόφαση το νωρίτερο στις αρχές του καλοκαιριού του 2018. Παρότι η έρευνα δεν πρόκειται να καταλήξει στην επιβολή προστίμου, η Αρχή έχει τη δυνατότητα να κλείσει την υπόθεση, να ζητήσει εγγυήσεις από την εταιρεία ή να απαγορεύσει ορισμένες πρακτικές.
Περίπου το 41% των Γερμανών έχει ενεργούς λογαριασμούς Facebook, ποσοστό χαμηλότερο σε σύγκριση με το αντίστοιχο 65% στις ΗΠΑ, 64% στη Βρετανία και 56% στη Γαλλία, σύμφωνα με έρευνα των social media οργανισμών Hootsuite και We Are Social.
Η υπόθεση παρακολουθείται στενά στη Γερμανία, όπου οι ανησυχίες για την προστασία προσωπικών δεδομένων είναι ιδιαίτερα έντονες, μετά το ιστορικό κρατικών παρακολουθήσεων υπό το ναζιστικό και το κομμουνιστικό καθεστώς. Το Facebook έχει επιδοθεί σε διαφημιστική καμπάνια, προσπαθώντας να κατευνάσει τις παραπάνω ανησυχίες.
Τα προβλήματα του Facebook δεν σταματούν στη Γερμανία. Μία ημέρα νωρίτερα, η αρχή προστασίας δεδομένων της Γαλλίας (CNIL) έδωσε διορία ενός μηνός στο WhatsApp -υπηρεσία μηνυμάτων του Facebook- να συμμορφωθεί με το γαλλικό δίκαιο περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όταν πρόκειται για τον διαμοιρασμό των δεδομένων των χρηστών με το Facebook. H απόφαση ανακοινώνεται έναν χρόνο αφότου οι αρχές προστασίας δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης είχαν εκφράσει «σοβαρούς προβληματισμούς» για την ανταλλαγή δεδομένων των χρηστών του WhatsApp για σκοπούς που δεν συγκαταλέγονταν στους όρους πολιτικής όταν οι χρήστες έκαναν εγγραφή στη συγκεκριμένη εφαρμογή. Οι μεταβιβάσεις δεδομένων από το WhatsApp στο Facebook συμβαίνουν εν μέρει χωρίς τη συναίνεση των χρηστών, υποστήριξε η γαλλική αρχή CNIL.
H γαλλική αρχή στην ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι η επίσημη προθεσμία δεν συνιστά κάποιο είδος κύρωσης, αλλά το WhatsApp διατρέχει τον κίνδυνο να βρεθεί αντιμέτωπο με την επιβολή προστίμου, εάν δεν συμμορφωθεί με τις επιταγές των αρχών ανταγωνισμού.
«Web φόρος» στην Ιταλία
Στην Ιταλία, η Κάτω Βουλή ενέκρινε τροπολογία στον προϋπολογισμό του 2018, που καθιερώνει 3% φόρο σε ορισμένες διαδικτυακές συναλλαγές, όπως η διαφήμιση. Η έγκριση της τροπολογίας έρχεται εν μέσω αυξανόμενης πίεσης σε κολοσσούς της τεχνολογίας, όπως η Google, το Facebook και η Amazon για τις φορολογικές σχέσεις τους με αρκετές χώρες της Ευρώπης.
Στην Ιταλία τέτοιου είδους εταιρείες έχουν κατηγορηθεί ότι αποφεύγουν να καταβάλλουν φόρους, ισχυριζόμενες ότι δεν έχουν «σταθερή παρουσία» στη χώρα. Με τον νέο νόμο, η εισφορά επί των πωλήσεων θα έχει στόχο επιχειρήσεις που αγοράζουν υπηρεσίες στην Ιταλία. Ο νέος «web φόρος» θα εφαρμοστεί σε πωλήσεις «άυλων ψηφιακών προϊόντων», όπως είναι η διαδικτυακή διαφήμιση και τα χορηγούμενα links σε ιστοσελίδες. Δεν θα στοχεύει όμως στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι εταιρείες θα εξαιρεθούν από την πληρωμή του φόρου εάν κάνουν λιγότερες από 3.000 συναλλαγές τον χρόνο.
No comments:
Post a Comment