Τρεις μονάδες υψηλότερα, σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2018, διαμορφώθηκε η Καταναλωτική Εμπιστοσύνη στην Ελλάδα το τέταρτο τρίμηνο του 2018. Ωστόσο υπολείπεται σημαντικά από τους αντίστοιχους δείκτες των υπολοίπων κρατών της Ευρώπης. Μοναδικές εξαιρέσεις αποτελούν η Ιταλία όπου η καταναλωτική εμπιστοσύνη διαμορφώθηκε στις 70 μονάδες, η Γαλλία με 64 μονάδες και η Ουκρανία 59 μονάδες και η Λευκορωσία με 66 μονάδες.
Στην Ελλάδα σύμφωνα με τη Nielsen η καταναλωτική εμπιστοσύνη άγγιξε το τελευταίο τρίμηνο του 2018 τις 71 μονάδες, από 68 μονάδες που ήταν το τρίτο τρίμηνο του 2018. Παρ΄ όλα αυτά παραμένει χαμηλά σε σχέση με το τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης και από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι στις 84 μονάδες. Ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι στις 107 μονάδες.
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης θα πρέπει να αναφέρουμε πως στη γειτονική Τουρκία η καταναλωτική εμπιστοσύνη το τέταρτο τρίμηνο του 2018 διαμορφώθηκε στις 87 μονάδες, στις 82 μονάδες στη Βουλγαρία, στις 87 στην Πορτογαλία και στις 94 μονάδες στην Ισπανία.
Πάνω από τις 100 μονάδες βρίσκεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη σε Ολλανδία, Ιρλανδία, Γερμανία, Τσεχία, Πολωνία, Αυστρία και Ρουμανία.
Παρά την αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης πάνω από τους μισους Έλληνες πιστεύει ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ενώ αντίστοιχο ποσοστό αμφιβάλει για το αν η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Υψηλό παραμένει το ποσοστό όσων ανησυχούν για την εργασία τους, για την οικονομία, την προσωπική υγεία και τα χρέη/ οφειλές του νοικοκυριού τους.
No comments:
Post a Comment