Άκρως ευοίωνες διαγράφονται οι προοπτικές για το λιμάνι του Πειραιά. Η διακίνηση εμπορευμάτων προβλέπεται να σπάσει φέτος και νέο ρεκόρ μετά τις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου, με το λιμάνι να κατακτά τον τίτλο του κορυφαίου της Μεσογείου.
Όπως ανέφερε στο συνέδριο του Economist στην Αθήνα για τις υποδομές στην Ανατολική Μεσόγειο ο αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων, Εξυπηρέτησης Μετόχων & Εταιρικών Ανακοινώσεων του ΟΛΠ, Νεκτάριος Δεμενόπουλος, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων προβλέπεται να ξεπεράσει τα 5 εκ. TEU φέτος.
Ήδη για το πρώτο τρίμηνο του 2019 έχει σημειωθεί νέο ρεκόρ διακίνησης στους προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και οι τρεις μαζί αθροιστικά ξεπέρασαν τα 1,33 εκατ. TEU.
Σύμφωνα με τον κ. Δεμενόπουλο οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά κατά την τελευταία δεκαετία έχουν αποφέρει επιπλέον έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο της τάξης των 800 εκατ. ευρώ., χωρίς βέβαια να υπολογίζονται σε αυτό το ποσό οι επενδύσεις σε υποδομές ή το τίμημα για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ ΟΛΠ+1,06% Α.Ε. που με αυτά μαζί φτάνουμε στο 1,8 δισ. περίπου.
Όπως εξήγησε μόνο οι επενδύσεις στο container terminal έχουν συμβάλλει στη δημιουργία σχεδόν 2.000 άμεσων θέσεων εργασίας που απασχολούνται σε διάφορους τομείς λιμενικών υπηρεσιών (φορτοεκφόρτωση, αποθήκευση, logistics κα) και ακόμη περισσότερες νέες θέσεις σε συμπληρωματικές υπηρεσίες όπως μεταφορές, εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση αποβλήτων κ.ά.
«Η παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην ΣΕΠ Α.Ε. απελευθέρωσε κρυμμένες δυνάμεις και αποτέλεσε το εφαλτήριο για τη δυναμική άνοδο του Πειραιά στα κορυφαία container terminals της Ευρώπης» τόνισε και θύμισε ότι αυτό σε συνδυασμό με την πρωτοβουλία Belt & Road της Κίνας οδήγησε στα λίγο έως πολύ γνωστά αποτελέσματα για το λιμάνι του Πειραιά και στη ραγδαία άνοδό του στην παγκόσμια κατάταξη λιμένων (από τη 93η στη 36η θέση).
No comments:
Post a Comment