Το Facebook θα δίνει προτεραιότητα σε «αξιόπιστα» νέα στο feed του, χρησιμοποιώντας έρευνες με τη συμμετοχή των χρηστών του για να βρίσκει πηγές ειδήσεων υψηλής ποιότητας και να αντιμετωπίζει την παραπληροφόρηση, δήλωσε την Παρασκευή ο ιδρυτής του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ.
Η εταιρεία, που έχει πάνω από 2 δισ. μηνιαίους χρήστες, τόνισε πως τα μέλη του και όχι ειδικοί ή στελέχη του Facebook θα αξιολογούν τα ΜΜΕ από άποψης αξιοπιστίας. Επίσης, υπογράμμισε ότι θα δίνεται επιπλέον έμφαση σε τοπικές πηγές ειδήσεων.
Όπως αναφέρει το Reuters, η κίνηση αυτή αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τον χώρο των ΜΜΕ σχεδόν σε κάθε χώρα, δεδομένου του ρόλου που έχει αποκτήσει το Facebook ως προς την ενημέρωση του κοινού.
Ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε την Παρασκευή πως αναμένει οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν να περιορίσουν τον όγκο των ειδήσεων στο Facebook κατά 20%, στο 4% του συνόλου του περιεχομένου στο δίκτυο από το 5% όπου βρίσκεται αυτή τη στιγμή.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανακοίνωσε τις αλλαγές αυτές μέσω ανάρτησής του στον προσωπικό του λογαριασμό, γράφοντας πως, ξεκινώντας από αυτή την εβδομάδα, το News Feed θα δίνει προτεραιότητα στις «ειδήσεις υψηλής ποιότητας» έναντι των λιγότερο αξιόπιστων πηγών.
«Υπάρχει πολύς εντυπωσιασμός, παραπληροφόρηση και πόλωση στον κόσμο σήμερα» έγραψε ο Ζάκερμπεργκ. «Τα social media επιτρέπουν στον κόσμο να διασπείρει τις πληροφορίες γρηγορότερα από ποτέ άλλοτε, και αν δεν αντιμετωπίσουμε συγκεκριμένα αυτά τα προβλήματα, τότε θα καταλήξουμε να τα μεγεθύνουμε».
Επίσης, σύμφωνα με το Facebook, οι αλλαγές αυτές δεν θα επηρεάζουν μόνο τα links που ανεβάζουν τα ΜΜΕ, αλλά και τις ειδήσεις που διαμοιράζονται οι χρήστες του. Ωστόσο, όπως τόνισε, η αξιολόγηση βάσει αξιοπιστίας δεν έχει σκοπό να επηρεάζει άμεσα συγκεκριμένες ομάδες εκδοτικών οργανισμών, βάσει του μεγέθους ή της ιδεολογίας του.
Το θέμα της ποιότητας των ειδήσων στο Facebook έχει εξελιχθεί σε σημαντικό ζήτημα για τον «βασιλιά» των κοινωνικών δικτύων, λόγω της υπόθεσης της φερόμενης ρωσικής εμπλοκής στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές, του spam κ.α.
No comments:
Post a Comment